Regulamin Portalu
PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI
Regulamin
SPIS TREŚCI
- POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE REGULAMINU
- POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PORTALU
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- REKLAMACJE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- SKŁADANIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE
- METODY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
- WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTÓW
PREAMBUŁA
Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:
Regulamin – niniejszy regulamin Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI.
Portal internetowy PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI lub Portal – system teleinformatyczny, jako zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne, prowadzony i obsługiwany przez Marka Szabelskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI z siedzibą pod adresem: ul. Firmowa 1, 11-710 Piecki, pod numerem NIP 7420003664, REGON 510511415.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą lub Usługodawcą umowę w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą lub Usługodawcą umowę w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która zawiera ze Sprzedawcą lub Usługodawcą umowę w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI.
Klient – Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta lub Przedsiębiorca, który zawiera lub zawarł ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży w ramach Sklepu.
Usługobiorca – Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta lub Przedsiębiorca, który zawiera lub zawarł Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Sprzedawca lub Usługodawca – Marek Szabelski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI z siedzibą pod adresem: ul. Firmowa 1, 11-710 Piecki, pod numerem NIP 7420003664, REGON 510511415.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać zamówienia na Produkty oraz zawierać Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty będące przedmiotem Zamówienia, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem
a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa zawierana lub zawarta między Usługobiorcą a Usługodawcą w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI.
Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie, w szczególności Umowa Sprzedaży lub Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Ustawa prawo telekomunikacyjne – ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE REGULAMINU
- Portal internetowy, dostępny pod adresem internetowym https://cukierniaszabelski.pl prowadzony i obsługiwany przez Marka Szabelskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI z siedzibą pod adresem: ul. Firmowa 1, 11-710 Piecki, pod numerem NIP 7420003664, REGON 510511415.
- Regulamin określa zasady korzystania z Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI.
- Regulamin jest również regulaminem w rozumieniu art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, jak również do Usługobiorców korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną i określa zasady korzystania z tych usług oraz zasady i tryb zawierania Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Informacje o Produktach podane na stronie internetowej Sklepu, w szczególności ich opisy, fotografie oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art 71 Kodeksu cywilnego.
DANE KONTAKTOWE
- Adres siedziby: ul. Firmowa 1, 11-710 Piecki.
- E-mail: biuro@szabelski.pl
- Numer telefonu: 725 111 444
- NIP: 742-224-79-91
- REGON: 281551305
- Kontakt telefoniczny możliwy jest w godzinach: 9:00-15:00 od poniedziałku do piątku w dni robocze.
WYMOGI TECHNICZNE
- Do korzystania z Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI, w tym przeglądania asortymentu Sklepu, składania zamówień na Produkty oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową opcjonalnie: Internet Explorer, Firefox, Mozilla, Google Chrome, Opera, Safari;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- włączona obsługa plików cookies;
- zainstalowany program FlashPlayer.
POSTANOWIENIA OGÓLNE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PORTALU
- Portal internetowy PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Portalu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Portalu z infrastrukturą techniczną Klienta lub Usługobiorcy.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz opłata za dostawę, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Zaakceptowanie Regulaminu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie faktur w postaci elektronicznej wymaganej przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy Sprzedaży nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Sprzedawca może pozbawić Klienta lub Usługobiorcę prawa do korzystania ze Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI, jak również ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Portalu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta lub Usługobiorcę Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient lub Usługobiorca:
- podał w którymkolwiek formularzu zamieszczonym na Portalu dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
- dopuścił się za pośrednictwem Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów lub Usługobiorców Portalu;
- dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Portal za zachowanie niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Portalu;
- Klient i Usługobiorca zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
- korzystania z Portalu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
- niepodejmowania działań jakich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Portalu niezamówionej informacji handlowej (spam);
- korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów i Usługobiorców oraz dla Portalu;
- korzystania z Portalu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Portal umożliwia zawieranie Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a w szczególności:
- Formularz Kontaktowy;
- Subskrypcja Newsletter;
- Formularz Zamówienia na Produkty;
- Realizacja Vouchera,
- Opisane w ust. 1 usługi świadczone są nieodpłatnie.
- Opisane w ust. 1 lit. b) (Subskrypcja Newsletter) usługi mają charakter ciągły i bezterminowy.
- Klient może wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną opisaną w ust. 1 lit b) (Subskrypcja Newsletter) bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli za pośrednictwem przycisku rezygnacji z Subskrypcji Newsletter umieszczonym w przesyłanym przez Usługodawcę Newsletterze. Umowa w takim wypadku wygasa z chwilą złożenia oświadczenia woli o rezygnacji.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza postanowienia Regulaminu. Umowa w takim wypadku wygasa z chwilą złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.
- Usługobiorcy będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług opisanych w ust. 1, których przedmiotem jest dostarczanie treści cyfrowych i które nie są zapisane na nośniku materialnym, a spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Portal internetowy PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI ostrzega, iż korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Aby uniknąć wymienionych wyżej zagrożeń Usługobiorca powinien korzystać z bieżąco aktualizowanych programów antywirusowych. Zagrożenia każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną, to w szczególności:
- możliwość działania wirusów i robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania. E-mail worm jest niszczącym atakiem przeciwko sieci, polegającym na zebraniu wszystkich adresów e-mail znajdujących się w lokalnym programie (na przykład w MS Outlook) i wysłaniu na nie setek e-maili zawierających robaka w niewidocznym załączniku,
- możliwość działania oprogramowania typu spyware, to jest oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli,
- możliwość bycia narażonym na cracking lub phishing (łowienie haseł) – w kontekście informatycznym phishing oznacza technikę łamania zabezpieczeń (cracking), używaną do pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających do złudzenia autentyczne,
- możliwość bycia narażonym na sniffing tj. niedozwolony podsłuch, inny niż mieszczący się w granicach pojęcia cracking i phising, polegający na wykorzystaniu sniffera – specjalizowanego programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci Internet.
REKLAMACJE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Usługobiorców.
- Usługobiorca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Portalu.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Portalu Usługobiorca może zgłaszać pisemnie, mailowo lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Usługobiorca powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Portalu.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Usługobiorcę, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu będące przedmiotem Zamówienia, a w przypadku Produktów produkowanych na zamówienie – wskazać ich specyfikacje, a następnie kliknąć w przycisk „Dodaj do koszyka”;
- Po dodaniu wszystkich Produktów będących przedmiotem Zamówienia kliknąć „Zobacz Koszyk”;
- Zapoznać się z listą dodanych Produktów do Koszyka oraz Podsumowaniem Koszyka, a następnie kliknąć „Przejdź do kasy”;
- wypełnić Formularz Zamówienia przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, danych do faktury, umożliwiających realizację Zamówienia;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności;
- dokonać akceptacji treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności;
- kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”;
- w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku “Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Produktu i/lub jego specyfikacji.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzyma wiadomość e-mail z podsumowaniem złożonego zamówienia. Podsumowanie złożonego zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu Zamówienia;
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Produktów;
- wybranej metody płatności;
- wybranej metody wydania Produktu;
- adres rozliczeniowy;
- adres dostawy.
METODY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Wysyłka kurierem – wyłącznie w przypadku wyboru metody płatności przelewem elektronicznym – forma płatności obsługiwana przez Blue Media S.A;
- Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym.
- Dostawa Produktu opisana w ust. 1 lit. b) jest bezpłatna.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
-
- Płatność przelewem elektronicznym – forma płatności obsługiwana przez Blue Media S.A.
- Płatność przy odbiorze.
- Dostępne formy płatności on-line:
- Karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Szczegółowe informacje na temat metod i kosztów dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu w Formularzu Zamówienia.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie zgodnie z § 8.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Produkt zostanie wydany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Początek biegu terminu wydania Produktu dla Klienta liczy się od chwili potwierdzenia otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę i jego przyjęcie do realizacji poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail.
- Zamówienia realizujemy na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport) są wskazywane Klientowi na stronie Sklepu w Formularzu Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta oświadczenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
- Zgodnie z art. 38 pkt 3), 4), 5) ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi, ponieważ Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży, są:
- rzeczami nieprefabrykowanymi, wyprodukowanymi według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia,
- rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
REKLAMACJA
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Produkty wolne od wad i jest odpowiedzialny wobec Klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego Produktu (rękojmia) na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o prawach konsumenta.
- Klientowi przysługuje trzy-dniowy termin na zgłoszenie Sprzedawcy reklamacji. Bieg terminu na zgłoszenie reklamacji rozpoczyna się:
- przypadku Produktów pakowanych (paczkowanych) od dnia otwarcia opakowania.
- pozostałych Produktów spożywczych (nieposiadających oryginalnego opakowania) od daty otrzymania Produktu.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie, telefonicznie lub drogą elektroniczną na wskazane w § 3 adresy kontaktowe Sprzedawcy.
- Przy składaniu reklamacji Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także w miarę możliwości dołączenie dokumentu potwierdzającego sprzedaż bądź jego kserokopii.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. Sprzedawca zobowiązuje się informować o podjętych czynnościach i wyniku reklamacji. Jeżeli Klientem jest Konsument lub Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany dostarczyć wadliwy Produkt na koszt Sprzedawcy, na adres Sprzedawcy wskazany przez Sprzedawcę w postępowaniu reklamacyjnym.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty wymiany lub naprawy, w tym koszt zwrotu związanego z reklamacją Produktu ponosi Sprzedawca.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klientów i Usługobiorców zbieranych za pośrednictwem Portalu internetowego PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI jest Portal.
- Portal zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami RODO.
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem Portalu zamieszczono w Polityce Prywatności, do której Klienci oraz Usługobiorcy mogą uzyskać dostęp w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Portalu.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTÓW
- Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu Konsument:
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim
a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich;
- ma prawo rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez działania mediacyjne wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej oraz przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz. Urz. UE.L Nr 165, str. 1), Klient ma prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem unijnej platformy internetowej. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Portal internetowy PIEKARNIA CUKIERNIA MAREK SZABELSKI zawierane są w języku polskim.
- Regulamin oraz Umowy Sprzedaży i Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną podlegają prawu polskiemu.
- Portal zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu. O każdej zmianie Portal poinformuje Klienta i Usługobiorcę z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Portalem a Klientem lub pomiędzy Portalem a Usługobiorcą, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Portalem a Klientem lub pomiędzy Portalem a Usługobiorcą, który jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Portalu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy Prawo telekomunikacyjne, ustawy o prawach konsumenta, RODO.